2022-12-22
Zarządzenie Nr 133/2022
Wójta Gminy Pcim
z dnia 19 grudnia 2022 roku
w sprawie: ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych w 2023 r.: piłka nożna (I i II kwartał 2023 – runda wiosenna) siatkówka, cheereading (I – IV kwartał 2023).
OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT NA REALIZACJĘ W 2023 ROKU ZADAŃ PUBLICZNYCH:
I. Rodzaj zadania - w zakresie, adresaci konkursu:
II. Wysokości środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania w ogłaszanym konkursie
1.Na realizację projektu Gmina Pcim przeznaczy kwotę, w zakresie:
- Wspierania i upowszechniania kultury fizycznej:
a) piłka nożna - I i II kwartał 2023 r.: runda wiosenna : 139 000,00 zł (słownie: sto trzydzieści dziewięć tysięcy złotych 00/100)
b) siatkówka – I do IV kwartał 2023 r.; 41000,00 zł (słownie: czterdzieści jeden tysięcy złotych 00/100)
c) cheerleading – I do IV kwartał 2023 r.; 15000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100)
2. Wypłata dotacji przyznanej z budżetu Gminy Pcim stanowi przekazanie beneficjentowi po podpisaniu umowy, środków na poczet dofinansowania kosztów realizacji projektu.
3. Wypłata dotacji nastąpi z góry na poczet kosztów projektu poniesionych od 10.01.2023r. do 30.06.2023 r. lub 31.12.2023r. w zależności od zakresu (kwartału) ujętego w niniejszym ogłoszeniu.
4. Dotacja jest przekazana po podpisaniu umowy na rachunek bankowy wskazany w umowie.
III. Zasady przyznawania dotacji
1. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest złożenie wypełnionego formularza oferty, zgodnego ze wzorem określonym w ROZPORZĄDZENIU PRZEWODNICZĄCEGO KOMITETU DO SPRAW POŻYTKU PUBLICZNEGO z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 poz. 2057)
2. Oferent winien przedstawić ofertę zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantując wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.
3. Preferowany jest udział środków finansowych własnych oferenta lub środków finansowych pochodzących z innych źródeł na realizację zadania publicznego. Nie dopuszcza się zamiany wkładu finansowego na wkład osobowy, w tym wycenę pracy społecznej członków (zadeklarowany wkład własny musi zostać wykorzystany w trakcie realizacji zadania).
4. Terminowe złożenie poprawnej i kompletnej oferty do konkursu nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
5. Dofinansowanie nastąpi w trybie wspierania realizacji zadań publicznych.
6. W przypadku, gdy oferent otrzymał dotację w wysokości niższej niż wnioskowana, wraz z Referatem Organizacyjnym i Spraw Obywatelskich dokonuje uzgodnień, których celem jest doprecyzowanie warunków i zakresu realizacji zadania, przy zachowaniu podstawowych celów merytorycznych zadania oraz jeśli występuje deklarowaną kwotę środków finansowych własnych lub środków finansowych pochodzących z innych źródeł. Uzgodnienia przyjmują formę załącznika do umowy tj. zaktualizowanego harmonogramu, kosztorysu realizacji zadania publicznego.
7. Korektę oferty tj. zaktualizowany opis, zaktualizowany harmonogram kosztorys realizacji zadania publicznego należy złożyć w terminie do 7 dni od dnia ogłoszenia rozstrzygnięcia otwartego konkursu ofert. Niedotrzymanie powyższego terminu jest równoznaczne z rezygnacją oferenta z przyznanej dotacji.
8. Warunkiem przekazania dotacji jest zawarcie umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
9. Decyzja o przyznaniu dotacji nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego.
10. Od podjętych decyzji związanych z rozstrzygnięciem konkursu, nie przysługuje odwołanie.
IV. Termin i warunki realizacji zadania
Termin realizacji projektu od 10.01.2023 r. do 30.06.2023 r. lub 31.12.2023 r. w zależności od zakresu (kwartału) ujętego w niniejszym ogłoszeniu.
Warunki realizacji zadania publicznego:
1. Decyzja Wójta Gminy jest podstawą do zawarcia pisemnej umowy ze zleceniobiorcą - podmiotem, którego oferta została wybrana w konkursie.
2. Umowa określa zakres i warunki realizacji zadania publicznego. Ramowy wzór umowy określa ROZPORZĄDZENIE PRZEWODNICZĄCEGO KOMITETU DO SPRAW POŻYTKU PUBLICZNEGO z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 poz. 2057)
3. Zleceniobiorcy zobowiązani są do:
a) wyodrębnienia ewidencji księgowej środków otrzymanych na realizację umowy,
b) sporządzania i składania sprawozdań z wykonania zadania publicznego w terminach określonych w umowie.
4. Zgodnie z art. 17 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie Wójt Gminy zlecając zadanie publiczne, ma prawo dokonać kontroli i oceny realizacji zadania, obejmujące w szczególności: stan realizacji, efektywność i jakość realizacji zadania, prawidłowość wykorzystania środków finansowych oraz prowadzenia wymaganej dokumentacji.
5. Dopuszcza się dokonywanie przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów, ofert złożonych w ramach konkursu, stanowiących załącznik do zawartych umów. Dokonanie przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów określonych w kalkulacji przewidywanych kosztów, finansowanych
z dotacji do 20% wartości przyznanej dotacji, uznaje się za dopuszczalne i zgodne z umową - nie wymaga aneksu.
V. Termin składania ofert
Termin składania ofert upływa w dniu 09 stycznia 2023 r. o godzinie 10.00. Ofertę należy złożyć w zapieczętowanej kopercie, z adnotacją „Konkurs ofert - nie otwierać do 09.01.2023 r. do godz. 10:00” na dzienniku podawczym Urzędu Gminy Pcim - osobiście lub przesłać pocztą na adres: Urząd Gminy Pcim, Pcim 563, 32-432 Pcim, za datę przedłożenia wniosku uznaje się dzień i godzinę jego wpływu do Urzędu Gminy Pcim.
VI. Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin dokonania wyboru ofert
1. Rozpatrywane będą wyłącznie oferty kompletne i prawidłowe, złożone na odpowiednim formularzu w terminie jak wyżej.
2. Oferty złożone na niewłaściwych formularzach będą odrzucone.
3. Złożone oferty są rozpatrywane przez Komisję Konkursową powołaną Zarządzeniem Wójta, następnie propozycje są przedstawiane Wójtowi Gminy Pcim.
4. W skład komisji konkursowej wchodzą członkowie, w tym: dwóch pracowników Urzędu, przedstawiciel Rady Gminy Pcim oraz dwóch przedstawicieli Organizacji, z wyłączeniem przedstawicieli Organizacji biorących udział w konkursie.
5. Wskazanie kandydata do komisji konkursowej przez organizacje pozarządowe i Radę odbywa się przez wypełnienie formularza zgłoszenia, stanowiącego załącznik Nr 1 do Zarządzenia. Wypełniony formularz zgłoszenia, należy złożyć na Dziennik Podawczy w Urzędzie Gminy Pcim lub przesłać za pomocą skrzynki podawczej ePUAP najpóźniej na 3 dni przed terminem wyznaczonym do składania ofert .
6. Komisja konkursowa dokonuje oceny ofert pod względem formalnym i merytorycznym na podstawie niżej wskazanych kryteriów:
Kryterium |
Max liczb. punktów |
Ocena możliwości realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową |
5 |
Ocena przedstawionej kalkulacji kosztów realizacji zadania, w odniesieniu do zakresu rzeczowego |
5 |
Ocena proponowanej jakości wykonywania zadania i kwalifikacje osób przy udziale których organizacja będzie realizowała zadanie |
5 |
Udział środków własnych podmiotu lub pozyskanych przez organizacje z innych źródeł na realizację zadania |
5 |
Doświadczenie w realizacji zadań tego typu lub innych we współpracy z administracją publiczną, biorąc pod uwagę rzetelność, terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków |
10 |
Uwzględnienie wkładu rzeczowego i osobowego, w tym świadczenia wolontariuszy i pracę społeczną członków |
5 |
Łączna maksymalna liczba punktów |
35 |
Średnia arytmetyczna punktów przyznanych ofercie przez wszystkich członków zespołu opiniującego stanowi „ocenę oferty”.
1) Oferty które otrzymały ocenę poniżej 15 pkt - nie podlegają dofinansowaniu.
2) Oferty które otrzymały 15-20 pkt - otrzymują zmniejszoną dotację.
3) Oferty które otrzymały powyżej 20 pkt - otrzymują dotację w pełnej wysokości.
7. Decyzję o wyborze ofert i przyznaniu dotacji podejmuje ostatecznie Wójt Gminy Pcim w terminie do 09 stycznia 2023. w formie ogłoszenia.
8. Ogłoszenie o rozstrzygnięciu konkursu zostanie wywieszone na Tablicy Ogłoszeń Urzędu Gminy Pcim, Pcim 563, na stronie BIP Gminy Pcim: https://bip.malopolska.pl/ugpcim/ a także na stronie internetowej Gminy Pcim: https://www.gminapcim.pl/
VII. Informacja o zrealizowanych przez organ administracji publicznej w roku ogłoszenia otwartego konkursu ofert i w roku poprzednim zadaniach publicznych tego samego rodzaju i związanych z nimi kosztami, ze szczególnym uwzględnieniem wysokości dotacji przekazanych organizacjom pozarządowym i podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3.
W zakresie:
1. Wspierania i upowszechniania kultury fizycznej:
- piłka nożna - kluby sportowe
Rok |
Łączna kwota w zł. |
Organizacje pozarządowe |
Podmioty art. 3 ust. 3 |
2021 |
225000,00 |
225000,00 |
0,00 |
2022 |
224000,00 |
224000,00 |
0,00 |
- siatkówka
Rok |
Łączna kwota w zł. |
Organizacje pozarządowe |
Podmioty art. 3 ust. 3 |
2021 |
30000,00 |
30000,00 |
0,00 |
2022 |
31000,00 |
31000,00 |
0,00 |
- cheerleading
Rok |
Łączna kwota w zł. |
Organizacje pozarządowe |
Podmioty art. 3 ust. 3 |
2021 |
18000,00 |
18000,00 |
0,00 |
2022 |
18000,00 |
18000,00 |
0,00 |
VIII. ZAPEWNIENIE DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCEGÓLNYMI POTRZEBAMI
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania
mgr Piotr Hajduk
Wójt Gminy
2023-02-03
arrow_forward2023-02-01
arrow_forward2023-01-30
arrow_forward2023-01-23
arrow_forward